Oblicz średnicę i promień okręgu, jeści długość wynosi:

~
a)12 ||

~
B) 1,4 ||
~
c) 6 ||


zadanie.2
Średnica koła ma długość 5cm. Oblicz obwód koła, przyjmując.

~
|| = 3,14


zadanie.3
Przyjumując || = 3,14, oblicz długość okręgu o średnicy :
a)6,28 cm
b)12,56dm
c)31,40 dm
d)47,1 cm


proszę o pomoc z góry dziękuję ;**

3

Odpowiedzi

2009-10-31T17:51:06+01:00
O = 2πr

zad. 1
a) 12π = 2πr
r = 6, średnica = 12

b)
a) 1,4π = 2πr
r = 0,7, średnica = 1,4

c) 6π = 2πr
r = 3, srednica = 6

zad.2

O = 2πr = 5π cm = 15,7 cm

zad.3
l - średnica
a) O = 2πr = πl = π * 6,28 cm = 19,7192cm
b) O = 2πr = πl = π * 12,56dm = 39,4384dm
c) O = 2πr = πl = π * 31,40 = 98,596dm
d) O = 2πr = πl = π * 47,1cm = 147,894cm
1 1 1
2009-10-31T18:09:07+01:00
Zad1
a)wzór na obwód koła O=2πr
12π=2πr /:π
12=2r /:2
r=6(cm)
b)1.4π=2πr /:π
1.4=2r /:2
r=0.7(cm)
c)6π=2πr /:π
6=2r /:2
r=3(cm)
Zad2
średnica = ś
ś=2r
r=2.5(cm)
O=2 x 3.14 x 2.5 =15.7(cm)
Zad3
a) ś=2r
r=3.14
2 x 3.14 x 3.14=19.7192(cm)
b)r=62.8(cm)
2 x 3.14 x 62.8 =394.384
c)r=157(cm)
2 x 157 x 3.14 =985.96
d)r=23.55(cm)
2 x 23.55 x 3.14=147.894(cm)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T18:11:32+01:00
Obw=2IIr
r=ob/2II
a) r= 12II/2II=6
d=12
b) r=1,4II/2II=0,7
d=1,4
c)r=6II/2II=3
d=6

zad.2
r=5cm/2=2,5cm
obw=2IIr
obw= 2 * 3,14 * 2,5 = 15,7cm
Obwód wynosi 15,7cm.

zad.3
r=1/2d
obw=2II*1/2d
a) obw= 2II*1/2*6,28= 2*3,14*3,14=19,7192cm
b) obw=2II* 1/2*12,56=2*3,14*6,28=39,4384dm
c) obw= 2II*1/2*31,4=2*3,14*15,7=98,596dm
d) obw=2II*1/2*47,1=2*3,14*23,55=147,894cm