W wyniku zastosowania pewnych innowacji obroty przedsiębiorstwa w ciągu miesiąca wzrosły z 220 tys. zł do 286 tys. zł. Zakładając, że procentowe tempo wzrostu obrotu przedsiębiorstwa zostaje zachowane w kolejnych miesiącach, oblicz jaki obrót osiągnie ono po następnych 3 miesiącach.

3

Odpowiedzi

2009-10-31T17:51:27+01:00
220 000=100% 286 000=x% x=286000×100:220000=130% -100%=30% tyle wynosił zysk 1 kwartały a po następnym kwartale będzie 286000+30% z 286000=286000+0,3×286000=286000+85800=371800zł-taki będzie ten obrót
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:54:24+01:00
220 tys - 100%
286 tys - x

(100 : 220)* 286=130%
130% = 1,3

obroty przedsiębiorstwa miesięcznie wzrastają o 30 %
I miesiąc
286 * 1,3 = 371,8

II miesiąc
371,8*1,3 = 483,34

III miesiąc
483,34*1,3=628,34


Odp.Po 3 miesiącach obrót bedzie wynosić 628,344 tys zł.
2009-10-31T18:54:09+01:00
Obliczam procent wzrostu pieniędzy przez miesiąć.
220tys. zł - 100%
286złtys. zł - x

x=30%

1 miesiąc:
286zł - 100%
x - 130%

x=371.8tys. zł

2 miesiąc:
371.8tys. zł - 100%
x - 130%
x=483,34tys. zł

3 miesiąc:
483,34tys. zł - 100%
x - 130%

x=628,342tys. zł

Odp. W pierwszym miesiącu przedsiębiorstwa będą miały obroty o wysokości 371.8tys. zł. W drugim miesiącu zatem 483,34tys. zł. W trzecim 628,342tys. zł