4. Ułóż odpowiednie wyrażenia algebraiczne jako odpowiedź na pytania:
a) Szerokość prostokąta wynosi x centymetrów, a długość jest o 4 cm większa od szerokości. Ile wynosi obwód tego prostokąta, a ile pole?
b) Zeszyt kosztuje y zł, o ołówek jest o 0,20 zł droższy. Ile trzeba zapłacić za 8 zeszytów i 5 ołówków?
c) Kupiono x kg jabłek po 4 zł i o 1,5 kg mniej gruszek po 6 zł za kilogram. Ile zapłacono za owoce?
d) Napisz liczbę trzycyfrową, której cyfrą setek jest s, cyfrą dziesiątek d, a cyfrą jedności j.
e) Zapisz liczbę trzycyfrową, w której cyfra setek jest równa x, cyfra dziesiątek jest o 2 większa, a cyfra jedności o 4 mniejsza od cyfry setek.

2

Odpowiedzi

2010-03-29T17:12:07+02:00
A) obw.
2(x+4)
Pole:
x(x+4)
b) 8y + 5(x+0,2)
c) 4x+ 6(x-1,5)
d)100s+10d+j
e) 100x + 10(x+2) + (x-4)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:16:34+02:00
A) x-szerokość
P=x razy x+4=2x+4
Ob=x+x+x razy 4+x razy 4=4x+8
b)y-zeszyt
y+0,2zł-ołówek
8y+5razy y+0,2=
c)4x+4x-1,5 razy6=
d)100s+10d+j
e)100x+2razy100x+100x-4=

a,b,c,d jest dobrze a co do e nie jestem pewna, a wyniki sobie napiszesz??Czekam na pkt;)Mam nadzieję że pomogłam!
Proszę :)