Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:46:22+01:00
Trzustka:
* insulina - przyspiesza transport glukozy do komórek i magazunuje jej nadmiar w wątrobie
* glukagon - powoduje uwolnienie glukozy z wątroby do krwi
4 3 4
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T17:51:12+01:00
Insulina, glukagon i sok trzustkowy
Trzustka spełnia dwie funkcje;
-czynność zewnątrzwydzielnicza(sok trzustkowy wydzielany do dwunastnicy zawierający przede wszystkim enzymy trawienne)
-czynność wewnątrzwydzielnicza(hormony, z których najważniejsze to insulina i glukagon)
1 5 1