Odpowiedzi

2009-10-31T17:47:43+01:00

28kg=(2/7)*x
x=7*28kg/2=98kg
x - ilosc zebranej kapusty
2009-10-31T17:49:42+01:00
28:2=14 -------->1/7
28 ------------->2/7
14 * 7= 98kg
zebrała 98kg kapusty
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:59:02+01:00
28 kg to 2/7
1/7 to połowa z 28 kg więc jest to 14 kg
aby było 7/7 trzeba 14 kg pomnożyc przez 7 (bo 7 części ma ta całośc a jedna częśc ma 14 kg) więc
14 x 7 = 98 kg
Odp: Basia zebrała 98 kg kapusty.
4 5 4