Wieczorem Janek z tatą dotarli do pensjonatu "Zacisze". Tata zaproponował, że następnego dnia wybiorą się na wycieczkę rowerową po okolicy. Otworzyli mapę wykonaną w skali 1 : 250 000 i wyznaczyli trasę, która na mapie wynosiła 14,8 cm.

Obliczyłam,że w rzeczywistości ta trasa wyniosła 37 km.
Tylko nie rozumiem tego drugiego pytania:
Część trasy o długości 15 km wiodła czerwonym szlakiem. Ile centymetrów na mapie ma ten odcinek czerwonego szlaku?

Dam naj za najszybszą i najlepszą ; *

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:11:06+02:00
1:250 000
1cm-250 000cm
1cm-2500m
1cm-2,5km
14,8*2,5=37km-cała trasa

1cm-2,5km
x cm-15km
x cm=15km:2,5km
x cm -6cm
odp.odcinek czerwonego szlaku na mapie to 6cm
1 5 1
2010-03-29T17:11:42+02:00
2010-03-29T17:15:14+02:00
Jest to 6 cm. ponieważ 1 cm. na mapie to 2,5 km w rzeczywistości. Więc dzielimy 15km przez 2,5 km wychodzi 6.
Ale nie km. tylko cm. na mapie. Po prostu 2,5 km. to jest to samo co 1 cm. na mapie w skali 1: 250 000.
Dla uściślenia przekształcanie skali:
1:250 000
1cm-250 000cm
1cm-2500m
1cm-2,5km
1 5 1