Odpowiedzi

2010-03-29T17:16:02+02:00
Dwuznaczna, w zasadzie niejasna wypowiedź
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:17:09+02:00
Pitia była to kapłanka wydająca rady w wyroczni delfickiej. Zaczadzona Pitia wpadała w rodzaj ekstazy i na zadawane pytania wypowiadała mnóstwo słów bez związku. Specjalni kapłani układali z tych słów wiersze w heksametrach o sensie zagadkowym lub dwuznacznym. W dzisiejszym czasie „odpowiedź pytyjska” oznacza odpowiedź pełną zagadek, bez konkretnego tekstu.
21 4 21