Poprzedni rachunek za energie elektryczną zapłacony przez p. Jerzego był wystawiony na kwotę 180,56 zł, z czego 32,56 zł stanowił podatek VAT. Dziś p. Jerzy otrzymał kolejny rachunek z naliczonym VAT-em w wysokości 27,50 zł. Ile p. Jerzy zapłaci za energię tym razem?

Zadanie mam rozwiązać za pomocą proporcji.

Proszę o wszystkie obliczenia ;))

Z góry dziękii ;**

2

Odpowiedzi

2010-03-29T17:24:38+02:00
180,56 zł - 32,56 zł
X - 27,50 zł
32,56 x=180,56*27,50
32,56x = 4965,40zł / :32,56
x= 152,50 zł
Pan Jerzy zapłaci za rachunek 152,50 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:40:21+02:00
180,56 zł - 32,56 zł
x- 27,50 zł

32,56x=180,56×27,50
32,56x = 4965,40zł /:32,56
x= 152,50 zł

Odp:Tym razem Pan Jerzy zapłaci za rachunek 152,50 zł