Odpowiedzi

2009-10-31T18:24:25+01:00
1.
Mikołaj Rej - rozprawa między panem, wójtem a plebanem
Andrzej Frycz - Modrzejewski - o naprawie rzeczypospolitej
Jan Kochanowski - treny

2.
Leonardo da Vinci;
- anatomia - proporcje ciała, był bliski odkrycia krążenia krwi, opis mięśni, kości i narządów wewnętrznych człowieka (sekcje zwłok)
- technika - spadochron, soczewki kontaktowe, aparat do nurkowania, katapulta, skrzydła, płetwy
Mikołaj Kopernik;
- astronomia - o obrotach sfer niebieskich
Jan Gutenberg;
- ruchoma czcionka

3.
Leonardo da Vinci - ostatnia wieczerza, dama z gronostajem, mona liza;
Michał Anioł Buonarroti - freski z kaplicy Sykstyńskiej;

4.
Mikołaj Gomółka

5.
Rafael Santi - Mojżesz, Dawid
Michał Anioł Buonarroti - Pieta
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T18:33:39+01:00
W POLSCE:
Literatura- Jan Kochanowski, Mikołaj Rej
Nauka- Mikołaj Kopernik,
Malarstwo- Stanisław Samostrzelnik, Marcin Kober
Muzyka-Mikołaj Gomółka, Wacław z Szamotuł
Rzeźba-Jan Michałowicz,
W EUROPIE:
Literatura- Dante Alighieri, William Shakespeare
Nauka-Leonardo da Vinci,
Malarstwo- Leonardo da Vinci, Michał Anioł
Muzyka-Orlando di Lasso,
Rzeźba- Donatello, Verrocchio, Michał Anioł Buonarotti

x)
28 4 28