Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T18:08:32+01:00
Korzenie roślin motylkowych współżyją z bakteriami korzeniowymi. Korzenie roślin motylkowych wytwarzają składniki pokarmowe dla bakterii, a te pobierają azot z gleby i przerabiają go na związki azotowe.

Grzyby współżyją z drzewami. Dzięki strzempkom ułatwiają drzewom pobieranie wody i soli mineralnych, zabezpieczają korzenie przed bakteriami i wirusami. Grzyby otrzymują wytworzone przez drzewa zwiąski organiczne. Takie współżycie to mikoryza.
23 4 23
2009-10-31T18:08:57+01:00
Polega to na tym, że bakterie brodawkowe żyjące w brodawkach korzeniowych roślin motylkowych wiążą wolny azot cząsteczkowy znajdujący się w powietrzu. Czyli roślinka ma pod dostatkiem związków azotowych i nie potrzebuje być nawożona przez rolnika a bakterie dostają produkty fotosyntezy od rośliny motylkowej.
80 4 80
2009-10-31T18:12:17+01:00
Rośliny motylkowe żyją w ścisłej symbiozie (mutualizm) z bakteriami azotowymi, które osadzają się na ich korzeniach i zapewniają odpowiednią ilość azotu roślinie. Podobnie jest z grzybami.
pozdrawiam
14 4 14