Dwaj sąsiedzi pan jan i pan kazimierz hoduja golebie. Maja ich razem 47. Pan jan ma ich o 12% mniej niz pan kazimierz. Ile golebi ma kazdy z tych panow.


z cala rozpiska prosze. Np:
x ---> liczba golebi pana jana
i tak dalej wypisac dane poprostu i ulozyc rownanie i rozwiazac z gory thx.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:20:14+02:00
X->gołębie pana Kazimierza
x-12%x ->gołębie pana Jana

x+(x-12%x)=47
x+(x-0,12x)=47
x+0,88x=47
1,88x=47
x=25 ->gołębie pana Kazimierza

x-12%g ->gołębie pana Jana ,więc
25-0,12 * 25=22

licze na naj:)
2 5 2
2010-03-29T17:25:12+02:00
X-liczba gołebi p.Jana
y-liczba gołebi p.kazimierza
1 5 1