Piraci z Łajby z tego są znani,
Że zawsze modnie chodzą ubrani.
Kiedyś nosili koszule w paski,
Teraz ich oczy zdobią przepaski.
Co trzeci pirat z owej załog
Przepaską lewe oko ozdobił.
Prawe pod taką przepaską chowa
Całej załogi równo połowa.
Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku
Nie chce przepaski nosić na oku.
I to już wszyscy- starsi i młodzież.
Ilu piratów uległo modzie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:27:27+02:00
X/2=x/3 + 7 |-x/3
x/2 - x/3 = 7| (do wspólnego mianownika)
3x/6 - 2x/6 = 7
x/6 = 7 |*6
x=42

spr.
42=42/2+42/3+7
42=21+14+7
42=42

42-7=35

Odp. Modzie uległo 35 piratów.
2010-03-29T17:27:46+02:00
1/3 piratów nosi przepaskę na lewym oku
1/2 piratów nosi przepaskę na prawym oku
1/2 + 1/3 = 5/6 nosi przepaskę
1/6 nie nosi przepaski
1/6 całości to 7 osób
Liczba piratów; 7*6= 42 osoby
42-7=35
Uległo tej modzie 35 osób.