Ułóż i rozwiąż równania
ĆW1.
Kolejka elektryczna jadąca z Gdańska do Gdyni zatrzymuje się na kilkunastu stacjach, między innymi w oliwie i w sopocie.
Oblicz jak długo kolejka elektryczna jedzie z Gdańska Głównego Głównej, jeśli wiadomo,że:
Jedną czwartą tego czasu jedzie z oliwy do sopotu.
Z Gdańska do Sopotu jedzie 21 min
Z Oliwy do Gdyni jedzie 19min

ĆW2.
Agnieszka i Jacek zbierali kasztany.Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka.Gdyby oddał Agnieszce 15 z nic,to oboje mieliby tyle samo kasztanów.Ile kasztanów ma Agnieszka ,a ile Jacek?

TYLKO SZYBKO PROSZĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-29T17:35:13+02:00
X -czas całej podróży

¼x + 21 + 19 = x
¼x + 40 = x /*4
x + 1600 = 4x /-x
1600 = 3x / :3
533⅓=x
odp:kolejka elektryczna z gdańska do gdyni jedzie 533min i 20 s.

zad2.
x - kasztany Agnieszki

3x - 15 = x + 15 /+15
3x = x +30 /-x
2x = 30 /:2
x = 15

3*15=45
odp: Agnieszka ma 15 kasztanów a Jacek 45.


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:42:56+02:00
1. 1/4x + 21 min + 19 min = x
1/4x - x = - 21 - 19
- 3/4x = - 40 / : (-3/4)
x= - 40 * (- 4/3)= 160/3 = 53 1/3

53 1/3 : 60 = 160/3 * 1/60 = 8/9 h


2. x- kasztany Agnieszki
3x - kasztany Jacka

3x - 15 = x + 15
3x - x = 15+15
2x = 30 / :2
x= 15

3x - 15 = y kasztany JAcka po oddaniu 15
x + 15 = y kasztany Agnieszki po otrzymaniu 15
(3 * 15) - 15 = 45 - 15 = 30
15 + 15 = 30

Odp: Agnieszka ma 15 kasztanów a Jacek ma 45