Odpowiedzi

2010-03-29T17:28:18+02:00
A.

r = 2/3h
r = 2/3*a√3/2
r = a√3/3

r = 10√3/3
r = 3i1/3√3


B.

r = 1/3h
r = 1/3*a√3/2
r = a√3/6

r = 5√3/6
r = 5/6 √3
237 2 237
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:35:15+02:00
A.Oblicz długość okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku długości 10.
a=10
długośc promienia okręgu opisanego to
R=2/3 * h
h= (a√3)/2
wiec R=(a√3)/3=(10√3)/3
a długość to inaczej obwód czyli 2πR=(20π√3)/3
ODP.długość okręgu opisanego to (20π√3)/3

b.Oblicz długość okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny o boku długości 5.
a=5
długośc promienia okręgu wpisanego to
r=1/3 * h
h= (a√3)/2
wiec r=(a√3)/6=(5√3)/6
a długość to inaczej obwód czyli 2πr=(10π√3)/6=(5π√3)/3
ODP.długość okręgu wpisanego to (5π√3)/3
97 3 97