Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T18:22:44+01:00
A) 55%x : ilość harcerek
55%x - 8 : ilość harcerzy

55%=0,55

0,55x + 0,55x - 8 = x
0,1x = 8 / *10
x = 80

b) harcerki: 0,55 * 80 = 44
harcerze: 44 - 8 = 36


stosunek: 44/36 czyli 11/9
2009-10-31T18:24:30+01:00
Harcerki 55%
harcerze więc 45%
więc 8 to 10%
10% ------ 8
100% --------- x
x= 100% x 8 / 10% = (po wszystkich skróceniach) 80.

Odp: wszystkich członków obozu jest 80.

a b) jeszcze nie miałam w szkole. Nie wiem co to jest stosunek obu licz do sb..
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T18:32:31+01:00
Przyjmujemy
x-liczba uczestników obozu
y-liczba dziewcząt na obozie

a)
(55/100)*x=y
(45/100)*x=y-8 |*(100/45)

y=(55/100)*x
x=((55/100)*x-8)*100/45

y=(55/100)*x
x=(55x-800)/45 |*45

y=(55/100)*x
45x=55x-800 |+800

y=(55/100)*x
55x=45x+800 |-45x

y=(55/100)*x
10x=800 |/10

y=(55/100)*x
x=80

y=44
x=80

Odp.W obozie brało udział 80 osób.

b)

Liczba harcerzy=z

z=x-y

z=80-44=36

Stosunek liczby harcerzy do harcerek tego obozu:
36/44=18/22=9/11

Odp.Stosunek stosunek liczby harcerzy do liczby harcerek tego obozu ma się jak 9 do 11.
_____________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.