Pomóż mi...
Które z tych substancji to ciała stałe a które to gazy w temp pokojowej.
nie wiem czy występują ciecze...
cynk
drewno
duraluminium
kwarc
miedź
mosiądz
nikiel
ołów
platyna
srebro
stal
szkło
tytan
węgiel (diament)
węgiel (grafit)
wolfram
złoto
żelazo kute
lód
cukier
benzen
gliceryna
nafta
oliwa
roztwór nasycony soli kamiennej w wodzie
rtęc
woda
wodór (-253 stopni C, ciecz)
argon
azot
chlor
dwutlenek węgla
hel
neon
powietrze
tlen
wodór (gaz)

Kiedy to pisałam to wpadłam na pomysł, że ciała stałe to wszystkie od cynku do soli kamiennej, że ciecze to wszystkie od alkoholu etylowego do wodoru (ciecz) i że gazy to wszystkie od argonu do wodoru (gaz)... Czy to prawda? Czy nieeee?

3

Odpowiedzi

2009-10-31T18:31:51+01:00
Nie wiem czy dobrze, ale spróbuję ci pomóc ;)
cynk - ciało stałe
drewno - ciało stałe
duraluminium - ciało stałe
kwarc - ciało stałe
miedź - ciało stałe
mosiądz - ciało stałe
nikiel - ciało stałe
ołów - ciało stałe
platyna - ciało stałe
srebro - ciało stałe
stal - ciało stałe
szkło - ciało stałe
tytan - ciało stałe
węgiel (diament) - ciało stałe
węgiel (grafit) - ciało stałe
wolfram- ?
złoto - ciało stałe
żelazo kute- ciało stałe
lód - ciało stałe
cukier - ciało stałe
benzen - ciecz ( ale nie gaz...)
gliceryna - ciecz
nafta- ciecz
oliwa - ciesz
roztwór nasycony soli kamiennej w wodzie - ciecz
rtęc - ciecz
woda - ciecz
wodór (-253 stopni C, ciecz)- ciecz
argon - ciecz
azot - gaz
chlor - gaz
dwutlenek węgla- gaz
hel - gaz
neon - gaz
powietrze - gaz
tlen - gaz
wodór (gaz) - gaz
2009-10-31T18:37:39+01:00
Tak występują ciecze :D

ciała stałe: cynk, drewno, duraluminium, kwarc, miedź, mosiądz, nikiel, ołów, platyna, srebro, stal, szkło, tytan, diament, grafit, wolfram, złoto, żelazo kute, lód(o ile za długo nie leży :P), cukier

ciecze: benzen, gliceryna, nafta, oliwa, roztwór nasycony soli kamiennej w wodzie, rtęć, woda, wodór (-253°C)

gazy: argon, azot, chlor, dwutlenek węgla, hel, neon, powietrze, tlen, wodór

Byłeś blisko :P a to zadanie raczej z chemii niż fizyki :D
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T18:42:57+01:00
Tak to prawda, ale nie do końca


cynk stałe
drewno stałe
duraluminium stałe
kwarc stałe
miedź stałe
mosiądz stałe
nikiel stałe
ołów stałe
platyna stałe
srebro stałe
stal stałe
szkło stałe
tytan stałe
węgiel (diament) stałe
węgiel (grafit) stałe
wolfram stałe
złoto stałe stałe
żelazo kute stałe
lód stałe
cukier stałe
benzen stałe
gliceryna stałe
nafta ciecz
oliwa ciecz
roztwór nasycony soli kamiennej w wodzie ciecz
rtęc ciecz
woda ciecz
wodór (-253 stopni C, ciecz) ciecz
argon gaz
azot gaz
chlor stałe lub ciecz
dwutlenek węgla gaz
hel gaz
neon gaz
powietrze gaz
tlen gaz
wodór (gaz) gaz
2 3 2