W bibliotece jest 24.600 tysięcy książek. 5% z nich to książki, z których można korzystać w czytelni . Pozostałe można wypożyczyć. Ile ich można wypożyczyć?

to jest banalne ale nie znam sie na procentach ;/
to nie moj konik ;p
z obliczeniami poprosze ;pp

3

Odpowiedzi

2010-03-29T17:30:03+02:00
100%-5%=95%

95%*24600000=23370000

Odp. Z biblioteki można wypożyczyć 23370000 książek.
2010-03-29T17:30:07+02:00
24 600 000*0,05=1 230 000
24 600 000-1 230 000=23 370000 - tyle można wypożyczać
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:42:57+02:00
100% - 5% = 95%
1% = 24 600/ 100= 246tyś książek
95% = 246 * 95 = 23370tyś

odp: Można wypożyczać 23370 tyś książek