Prostopadłościenny karmnik ma wymiary 20×30×40. Został wypełniony do ¼ wysokości ziarnem. Oblicz objętość ziarna znajdującego się w karmniku. Odpowiedź podaj w dm³.

Mi wyszło 6000 cm³,czyli 6 dm³.
Czy dobrze to rozwiązałam?
A jeśli nie,to jakie powinno być prawidłowe rozwiązanie?

3

Odpowiedzi

2010-03-29T17:31:45+02:00
20cm=2dm
30cm=3dm
40cm=4dm

2*3*4=24dm³

24*¼=6dm³
2010-03-29T17:32:13+02:00
V=20*30*40=24000
0,25*24000=6000
6000cm³=6dm³

Odp. Objętość ziarna w karmniku wynosi 6dm³. (dobrze policzyłaś ;D)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:35:33+02:00
V - objętość karmika = 20 razy 30 razy 40 = 24000 cm²
1/4V = 1/4 razy 24000 = 24000/4 = 6000 cm³
1 dm³ = 1000 cm³
6000 cm³ = 6 dm³
rozwiązanie jest dobre