Odpowiedzi

2010-03-29T17:32:32+02:00
Za jej pomocą poprzez obserwację typów plech porostów rosnących na korze drzew liściastych można ocenić skalę zanieczyszczenia powietrza na danym terenie.
46 3 46
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:36:01+02:00
Za jej pomocą można ocenić skale zanieczyszczenia powietrza na danym terenie. Porosty pełnia tu rolę gatunku wskaźnikowego.

Zastosowanie:
-Produkują barwniki które są używane w laboratoriach
- są pokarmem dla wielu zwierząt
- są organizmami wskaźnikowymi
72 4 72
2010-03-29T17:37:11+02:00
Porosty mają szerokie zakresy tolerancji względem wielu czynników środowiska(zamieszkują trudne tereny) ,ale mają bardzo wąski zakres tolerancji względem zawartości siarki w powietrzu:
- dużo siarki brak porostów
-mało siarki-nieliczne gatunki
-czyste pow. -liczne gatunki

(te 3 to tzw. skala porostowa)
Odnośnie zawartości siarki w powietrzu porosty są biowskażnikami.
35 3 35