Odpowiedzi

2010-03-29T17:35:55+02:00

tata ma 40lat, mama jest o 5 lat młodsza a syn jest o 50%młodszy od mamy ile lat ma syn?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:37:01+02:00
O+S=60
3S=O

3S+S=60
4S=60

S=15
O=45

Odp. Ojciec ma 45 lat, a syn 15.

Kasia jest starsza od Izy o 21 lat. Iza jest 2,5 raza młodsza od Kasi. Ile lat mają razem?

K-21=I
2,5I=K

2,5(K-21)=K

2,5K-52,5=K

52,5=-1,5K

K=35
I=14

14+35=49

Odp. Razem dziewczynki mają 49 lat.