Odpowiedzi

2009-10-31T18:47:08+01:00
WODA
- środowisko życia niektórych roslin i zwierząt
- potrzebna jest do życia zarówno ludziom jak i zwierzętą
- higiena
- potrzebna w nauce
- procesy przemiany materii
- fukcjonowanie świata
- rozpuszczalnik związków ustrojowych
- uzupełnienie pokarmu
2009-10-31T18:48:36+01:00
1.Dzięki jest możliwe życie na ziemii
2.Jest składnikiem atmosfery
3.Znajduje sie w organizmach wszystkich istot zywych
4.Z udziałem wody przebiegaja wszystkie procesy zyciowe
5.Wywiera ogromny wpływ na przemiany jakim ulegaskorupa ziemska
6.Jest jednym z czynnikow powodujacych wietrzenie skał
7.Za jej sprawa z twardych granitow powstajepiasek rzeczny
8.Decyduje o charakterze klimatu danej okolicy
9.Jest warunkiem zycia na ziemi
10.Zapobiega nadmiernemu wypromieniowaniu ciepła
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T18:49:35+01:00
1)woda jest najwazniejszym składnikiem zywego organizmu
2)woda jest dla wielu organizmów środowiskiem życia
3)Woda potrzebna jest również rośliną do przeprowadzania procesu fotosyntezy
4)woda słóży celom leczniczym
5)woda ma znaczenie w higienie
6)woda jest podstawą płynów ustrojowych
7)woda uczestniczy w przebiegu wielu procesów przemiany materii
8)woda utrzymuje odpowiednie wymiary i kształty komóre