Odpowiedzi

2010-03-29T17:39:47+02:00
Pc=2*4*5,2+2*12*4+2*12*5,2=41,6+96+124,8=262,4

Odp. Pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu wynosi 262,4cm².
2010-03-29T17:41:53+02:00
2 * 4 * 5,2 + 2 * 4 * 12 + 2 * 5,2 * 12 = 8 * 5,2 + 8 * 12 + 10,4 * 12 = 41,6 + 96 + 124,8 = 262,4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:45:22+02:00
Pp- pole obu podstaw
Pp= 2×4cm ×5,2cm = 41,6 cm²

Pś- pole ścian bocznych
Pś= 2×4cm×12 cm + 2× 5,2cm × 12cm= 96 cm² + 124,8 cm²= 220,8 cm²

P pow= Pp + Pś
P pow - pole powierzchni

P pow= 41,6cm² + 220,8 cm²= 262,4 cm²

Odp. Pole powierzchni tego prostopadłościanu wynosi 262,4 cm²