Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:49:51+02:00
1.Zasada ta ma ścisły związek ze zwyczajem dzielenia ziem (np. księstwa) przez umierajacego ojca między synów. Jeden z nich (w teorii) zostawał seniorem, czyli sędzią w sporach między braćmi.
W teorii również zasada ta miała zapobiegać walkom między braćmi.
W praktyce pogłebiała rozbicie dzielnicowe krajów Europy, bo każdy książe, a nawet rycerz był sobie panem na swojej ziemi.
Prowadziła też do wielu drobnych konfliktów, bo wasalem księcia "X" mógł zostać rycerz mieszkający na ziemiach księcia "Y".
Zasada ta niszczyła też poczucie przynależności narodowej, bo pojęcie "państwo" zastąpiła osoba silniejszego "opiekuna", któremu wasal składał sluby wierności.
Z zeszytu spisałem ale możesz skrócić...
2.Cechy rycerza średniowiecznego:
-dobry chrześcijanin
-wierny, oddany Bogu, ojczyźnie, władcy i damie serca
-honorowy
-odważny, mężny (twardy, stanowczy, nieugięty, silny duchowo)
-sprawiedliwy
-szlachetny
-dbający o sławę
-szukający przygód
-mający szacunek dla kobiet, gotów do ochrony ich czci

Masz...
Mam nadzieje ,że bd Najj
3 4 3
  • uoip
  • Początkujący
2010-03-29T17:55:46+02:00
1) To powiedzenie oznaczało ,że jeśli król miła swojego wasala, który z kolei miał swoich wasali to ci ostatni nie podlegali królowi

2) - oddany Bogu i ojczyźnie
- wierny swej ukochanej
-honorowy
-odważny
-waleczny
- sprawiedliwy
- lojalność wobec króla
- walka do ostatniej kropli krwi
1 5 1