Pani od przyrody zadała nam do wymyślenia dla koloegi zagadki do potreniowania układu myślenia ..
np. pisze nam liczby na tablicy 1,7,9,44,67 <- musimy je zapamiętać i przepisać ..
teraz mamy wymyśleć coś swojego .. :)

za najlepsze zagadki, ćw, zadania daję najlepszą ; *

2

Odpowiedzi

2010-03-29T17:50:47+02:00


Pomyśl sobie o liczbie, dużej liczbie, która ma dokładnie wszystkie cyfry, 10 cyfr. Pomyślałeś/aś? Dobrze. Teraz znajdź jeszcze 5 takich liczb, wszystkie po dziesięć cyfr, różnych cyfr. Już? Teraz wszystkie sześć liczb zsumuj. Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Policzyłeś/aś? Czy wynik jest dużą liczbą, dziesięcyfrową, a kazda cyfra różna? Nie? - myśl od nowa.

Wiesz już jakie to liczby? Napisz. Odpowiedz.

Uważaj! Pierwszą cyfrą żadnej z liczb nie może być zero.
73 4 73
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:03:02+02:00
ZAGADKA NA WESOŁO;
* Klasę dzielicie na trzy grupy :
Pierwsza grupa ma ptaki ,
Druga ssaki ,
A trzecia gady .
Następnie decydujecie od której grupy zaczynacie : ( np. grupa I naradza się i wybiera po 2 osoby z tamtych grup (np. Kasię i Hanię z grupy drugiej i Maćka i Jacka z grupy trzeciej) . I robicie im quiz pamięciowy ( każecie się odwrócić tym osobom , a na tablicy piszecie , np . ciekawostkę o ptakach, jeżeli mieliście je przydzielone ( piszecie, np. ptaki mają kości pneumatyczne . Prosicie jedną osobę , żeby przeczytała te pytanie tym osobom, które mają odpowiedzieć, a oni mówią , np co to są te kości pneumatyczne i jakąś inną ciekawostkę o ptakach i tak na zmianę.
2 5 2