Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:49:56+02:00
ROLA BIAŁEK
a) regulują równowagę kwasowo - zasadową
bufory - substancje , które nie dopuszczają do zmiany tej równowagi .
b) biorą udział w procesach widzenia : OPSYNA - białko światłoczułe .
c) regulują gospodarkę wodną człowieka w organiźmie np: obniżenie zawartości albumin we krwi powoduje przechodzenie wody do tkanek powodując obrzęki .
d) biorą udział w procesach obronnych organizmu . Są ciałami odpornościowymi - niszczą drobnoustroje .
e) sterują procesami przemiany materii przez układy enzymatyczne .
f) biorą udział w procesach naprawiania tkanek ( gojenie ran , wytwarzanie blizn).
g) uzupełniają naturalne ubytki np: wzrost włosów , paznokci , nabłonka skóry .
13 4 13
2010-03-29T17:53:14+02:00
ROLA BIAŁEK

a) regulują gospodarkę wodną człowieka w organizmie.
b) biorą udział w procesach obronnych organizmu, czyli są ciałami odpornościowymi - niszczą drobnoustroje.
c) sterują procesami przemiany materii przez układy enzymatyczne.
d) biorą udział w procesach naprawiania tkanek ( gojenie ran).
e) uzupełniają naturalne ubytki np: wzrost włosów, paznokci, nabłonka skóry.
11 3 11
2010-03-29T17:58:17+02:00
Białka pełnią różne funkcje
* budulcową
* wzmacniającą
* regulatorową
7 4 7