Odpowiedzi

2010-03-29T18:02:04+02:00
(an)=-n²+4n-2
an+1-an= constans
an+1= -(n+1)²+4n+4-2= -n²-2n-1+4n+2= -n²+2n+1

-n²+2n+1 - (-n²+4n-2)= -n²+2n+1+n²-4n+2= -2n+3
-2n+3 nie jest constans ( czyli stałe )
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:05:52+02:00
(an)=-n²+4n-2
an+1=-(n+1)2+4n-2=n2+2n+2+4n-2=n2+6n

an+1-an=(n2+6n)-(-n2+4n-2 ) = n2+6n+n2-4n+2=2n2-2n+2

ciąg ten nie jest geometryczny ponieważ zależy od n !
jak za n jest dwójka to znaczy ze do kwadratu:)
2 1 2