A)Ania jest 2 razy starsza od swojego brata a 3 lata temu była od niego 3 razy startsza ile lat ma ania?a ile jej brat?
b)Julek i asia sa w sumie o 6 lat starsi od swojego brata michała ale kazde z nich z osobna jest od niego młodzsze julek o 7 lat asia o 2 lata ile lat maja w sumie wszystcy roje?

3

Odpowiedzi

2010-03-29T17:57:11+02:00
2x - wiek ani
x- wiek brata

3(x-3) = 2x-3
3x-9=2x-3 /-2x
x-9 = -3 /+9
x = 6

odp: bratani ma 6 lat a ania 12

zad2.
x -wiek michała
x-7 - wiek julka
x-2 - wiek asi

x-7 +x-2 = x +6 /-x
x - 9 = 6 /+9
x = 15

15 + 15-7 +15-2 =36

odp:razem mają 36 lat
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:00:40+02:00
A)
x- wiek Ani
y- wiek Ani brata

skoro jest dwa razy starsza to:
2y=x

3 lata temu była:
3y-3=x
skoro x to 2y to:
3y-3=2y /+3
3y=2y+3 /-2y
y=3
skoro x to 2y to Ania ma 6 lat, a jej brat 3 lata
Odp.Ania ma 6 lat a jej brat 3 lata
b)
x-Julek
y-Asia
z-Michał

pozdr.;] i licze na naj...
x+y=z+6
z=x+7
z=y+2

wynika z tego że :
x=z-7
y=z-2

jak podstawimy to bedzie:

z-7+z-2=z+6
2z-9=z+6 /-z
z-9=6 /+9
z=15
czyli michał ma 15 lat

y=z-2
y=15-2
y=13
Asia ma 13 lat

x=z-7
x=15-7
x=8
Julek ma 8 lat

wszyscy razem mają:15+13+8=36

Odp.Razem mają 36 lat.


7 2 7
2010-03-29T18:01:48+02:00
2x=y
3x-9=y-3

2x-y=0
3x-y=6 /*(-1)

2x-y=0
-3x+y=-6

-x=-6
x=6

x=6
y=2x=2*6=12

Reszta zadania wraz z tabelą w załączniku. ;]
3 3 3