W pudełku jest x lodów. Co 5 lód jest wygrany. Jakie jest prawdopodobieństwo że kupując 1 loda będzie on wygrany. Ile lodów musze kupić aby wygrana była pewna.

prosze krok po kroku bo tego zbytnio nie rozumiem

z góry dzieki:):):)
daje naj:):)

3

Odpowiedzi

2010-03-29T17:55:03+02:00
20 % szans 1/5 = 0,2 ::D czyli 20 % * 5.
2010-03-29T17:55:44+02:00
Skoro co 5 lód jest wygrany to szansa ze kupujac 1 loda wygramy jest 1 na 5 czyli 20%.
aby wygrana byla pewna musisz kupic 5 lodow.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:56:19+02:00
Co 5 lód jest wygrany więc masz 100/5 % szansy czyli 20% szansy, że trafisz na wygranego loda :>

Zakładamy, że x jest podzielne przez 5.

Jeżeli te lody są posegregowane tak:
N - nie wygrany
W - wygrany
NNNNWNNNNWNNNNW
to oznacza, że musisz kupić 5 lodów pod rząd, by trafić na jednego wygranego.

Jeżeli są losowe, to aby wygrana była pełna, musisz kupić więcej niż 80% lodów xd