Odpowiedzi

2009-10-31T19:12:07+01:00
Klaster - jednostka alokacji, jednostka przestrzeni dyskowej składająca się z kilku, np 2,4,8, sektorów. Obszar jednego klastra można wypełnić tylko jednym plikiem, nawet jeśli będzie on wypełniał klaster tylko w niewielkiej części.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T19:12:41+01:00
Klaster komputerowy to grupa połączonych jednostek komputerowych, które współpracują ze sobą w celu udostępnienia zintegrowanego środowiska pracy. Komputery wchodzące w skład klastra nazywamy węzłami. Jedną z najbardziej popularnych implementacji klastrów obliczeniowych jest klaster typu Beowulf gdzie rolę węzłów pełnią wydajne komputery klasy PC, pracujące pod kontrolą GNU/Linuksa oraz z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym uzyskać przetwarzanie równoległe np. bibliotekami MPI, PVM. Obecnie najszybszy klaster komputerowy w Polsce to superkomputer Galera będący częścią Centrum Informatycznego Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej. Typy klastrów to: wydajnościowe, niezawodnościowe i równoważenia obciążenia.
2009-10-31T19:13:07+01:00
Klaster- jednostka przestrzeni dyskowej składająca sie z kilku sektorów. Najmniejsza jednostka pamięci danych, im wiekszy dysk tym większe klastery. Każdy klaster może być zajety tylko przez jeden plik.