Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T19:12:54+01:00
2kg × 15%=0,3 kg
3kg×10%=0,3kg
0,3kg+0,3kg=0,6kg
2kg+3kg=5kg
5kg - 0,6kg=4,4kg
4,4kg÷0,6kg daje stosunek 22:3
1 3 1
2009-10-31T19:17:09+01:00
2kg * 15 % + 3kg * 10% = x% * (2kg+3kg)
2*15 + 3*10 = x*5
5x = 60
x = 12

ilosc soli w roztworze = 12% * 5kg
sol = 0,6kg

woda = 5 kg - (sol) 0,6kg = 4,4kg

stosunek -> masa soli / masa wody
stosunek -> 0,6/4,4
stosunek -> 3/22

Odpowiedz: stosunek soli do wody w tym roztworze wynosi 3/22

Pozdrawiam! :)
2 3 2