Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:00:12+02:00
110% ----- 1210 zł
100% ----- x

x=100%*1210zł/110%
x=1100zł
Odpowiedz: Pracownik przed powyzka zarabial 1100 zł
9 4 9
2010-03-29T18:00:26+02:00
Z proporcji
110%-------1210
100%-------x
x=100%*1210/110%
x=1100
Czyli przed podwyżką pracownik zarabiał 1100zł
21 2 21
2010-03-29T18:00:37+02:00
X - ilość, jaką zarabiał przed podwyżką

x + 10% podwyżki (10%x) = aktualna kwota
x + 0,1x = 1210
1,1x = 1210 | : 1,1
x = 1100

proste ;)
7 4 7