Odpowiedzi

2010-03-29T18:07:34+02:00
A) 2x-5/3 + 3-2x/4 <1
b) x-3/2 - 2x+1/3 <1



a) 2x-5/3 + 3-2x/4 <1 całość mnożymy razy 12 aby pozbyć sie mianownika


4(2x-5) + 3(3-2x)< 12
8x-20 + 9 - 6x<12
2x<23:2
x<11,5

b)x-3/2 - 2x+1/3 <1 | * 6

3x-9 - 4x-2<6

-x<17
x<-17



1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:09:06+02:00
2x-5/3 + 3-2x/4 <1 /×12
4×(2x-5)+3×(3-2x)<12
8x-20+9-6x<12
2x-11<12
2x<12+11
2x<23 /:2
x<11,5


x-3/2 - 2x+1/3 <1 /×6
3×(x-3)-2×(2x+1)<6
3x-9-4x-2<6
-x-11<6
-x<6+11
-x<17 /×(-1)
x>-17
5 4 5
2010-03-29T18:10:18+02:00
A) 2x-5/3+3-2/4<1 /*12
8x-20+9-8<12
8x<32 /:8
x<4

b) x-3/2-2x+1/3<1 /*6
3x-9-2x-1<6
x<16