1,Zapisz równanie:
Jaś miał x zł.W poniedziałek wypłacił 25%całej kwoty,we wtorek o 60zł więcej niż w poniedziałek i na koncie zostało 20zł.
2.Zapisz równanie:
W ogrodzie wujka Rysia rośnie x drzew.Grusze stanowią 25% wszystkich drzew,75% pozostałych drzew to jabłonie,resztę stanowi 9 śliw.
3.W trapezie równoramiennym o obwodzie 32cm jedna z podstaw jest o 2cm krótsza od drugiej i dwa razy krótsza od ramienia.Oblicz długości boków tego trapezu.

3

Odpowiedzi

2010-03-29T18:06:15+02:00
1. x-25%x-(25%x+60zł)=20zł
2. x=25%x+75%(x-25%x)+9
2010-03-29T18:06:48+02:00
1.
x= 25%x + 25%x+60

2.
x = 25%x + 75%x + 9

3.
32 = 2+x + x + 2(2+x)

trzeciego nie jestem pewna.;D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:07:38+02:00
X- cała kwota
25%x +(25%x+60zł) +20=x
0,5x-x=-80
x=160
2.
x- wszystkie drzewa
25%x+75%*25%x+9=x
0,25x+0,1875x-x=-9
0,5625x=9
x=16
3.
Obw=32
a-dłuższa podstawa
(a-2)-Krótsza podstawa
(a-2)/2-ramiona
32=a+a-2+2*(a-2)/2
32=3a-4
a=12