Mapa wykonana jest w skali 1:2000000. Odcinek łączący na tej mapie Gdańsk z Zakopanem ma długość 31cm.
a) Oblicz długość odcinka łączącego te miasta na mapie wykonanej w skali 1: 10000000
b) Wyznacz skalę mapy, na której odcinek łączący te miasta ma długość 62cm

2

Odpowiedzi

2009-10-31T19:24:16+01:00
A) 1:2000000
1 cm - 20 km
20*31= 620 km- taka jest odległość od Gdanska do Zakopanego

1:10000000
1 cm- 100 km
620:100= 6,2 cm

b) 1:1000000
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T19:24:41+01:00
A) skala jest 5 raz mniejsza 1:10 000 000 wiec odcinek będzie 5 raz mniejszy 31/5 = 6,2cm

b) odcinek jest 2 raz większy więc skala będzie 2 razy większa i wyniesie 1:1000000
9 2 9