3. pani ewa kupiła sobie bluzke,sukienke i zakiet. razem zaplaciala 532zł. Sukiena kosztowała o 67 zł więcej niż bluzka , a zakiet 3 razy wiecej niz bluzka. ile kosztowała bluzka , ile sukinka i i le zakiet?

4. edek jest o 3 lata starszy od ali , a ewa jest o 3 lata starsza od edka. ile lat ma ala , jesli edek i ewa maja razem 29?

5.
a) suma pewnych trzech kolejnych liczb naturalnych wynosi 111. jakie to liczby?

b) suma pewnych trzech kolejnych liczb parzystch wynosi 162.jakie to liczbny?

c)czy istnieją cztery kolejny liczby naturalne , ktorcyh suma jest rowna 120?

te zadania musza byc na rozwiązania z "X" ;D

2

Odpowiedzi

2010-03-29T18:19:55+02:00
3. zadanie

bluzzka - x
żakiet - 3x
sukienka - x+67

x+x3+x+67=532
5x+67=532 /-67
5x= 465
x=93

4. zadanie

edek - x+3
Ala - x
Ewa - x+3+3

x+3+x+x+3+3=29-x /+x
4x+9=29 /-9
4x=20
x=5

5.zadanie

Nigdy nie wiedziałam jak takie rozwiązywać ,ale mam nadzieje ,że pomogłam :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:24:08+02:00
3.
x=bluzka
x+67 = sukienka
3x = żakiet

532=x+(x+67)+3x
532=x+x+67x3x
532=5x+67 |-67
465=5x
93=x=bluzka
93+67=160=sukienka
3*93=279=żakiet

4.
Ala=x
Edek=x+3
Ewa = x+3+3

x+3+x+x+3+3=29-x /+x
4x+9=29 /-9
4x=20
x=5

5.
a) x+x+1+x+2=111
3x+3=111 | -3
3x=111-3
3x=108
36=x

B) x+x+2+x+4=162
3x+6=162
3x=162-6
3x=156
x=52

:))