Zadanie 1
W pewnym teście złożonym z 20 pytań za poprawną odpowiedź przyznawano 3 pkt, natomiast za błędną odpowiedź zabierano 2 pkt.
a) ilu poprawnych odpowiedzi udzielił uczeń, który odpowiedział na wszystkie pytania i otrzymał łącznie 45 pkt ?
b)ile razy pomylił się uczeń, który udzielił odpowiedzi na wszystkie pytania i otrzymał 15 pkt ?

Zadanie 2
Suma dwóch liczb wynosi 80. Znajdź te liczby jeżeli 50% pierwszej z nich jest o 5 mniejsze od drugiej.

Zadania mają być rozwiązane układem równań.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:13:58+02:00
Zad1
x=ilość zadań poprawnie zrobionych
y=ilośc zadań błednie zrobionych

x+y=20
3x-2y=45

x=20-y
3(20-y)-2y=45

x=20-y
60-3y-2y=45

x=20-y
-5y=45-60

x=20-y
-5y=-15/:(-5)

x=20-y
y=3

x=20-3
y=3

x=17
y=3

a]udzielił 17 poprawnych odpowiedzi
b]
x=20-y
3x-2y=15

x=20-y
3(20-y)-2y=15

x=20-y
60-3y-2y=15

x=20-y
-5y=15-60

x=20-y
-5y=-45/:(-5)

x=20-y
y=9

x=20-9
y=9

x=11
y=9

odp. udzielił 9 błędnych odpowiedzi


zad 2.

x=pierwsza liczba
y=druga liczba

x+y=80
50%x+5=y

x=80-y
0,5x+5=y

x=80-y
0,5(80-y)-y=-5

x=80-y
40-0,5y-y=-5

x=80-y
-1,5y=-5-40

x=80-y
-1,5y=-45/:(-1,5)

x=80-y
y=30

x=80-30
y=30

x=50
y=30

odp. szukane liczby to 50 i 30
2010-03-29T18:16:46+02:00
X=20-y
3(20-y)-2y=45
60-3y-2y=45
-5y=45-60
-5y=-15
y=15:5
y=3
x=20-3=17
b]x=20-y
3x-2y=15
3(20-y)-2y=15
60-3y-2y=15
-5y=15-60
-5y=-45
y=45:5
y=9
2010-03-29T18:17:22+02:00
Upsik, nie doczytałam, że ma być układ równań, bo jeszcze go nie przerabialiśmy, więc napiszę równaniem z jedną niewiadomą. Sorki xD

1.
a) 45 - suma punktów
3 - ilość punktów za dobrą odp
-2 - ilość punktów za złą odp
x - ilość błędnych odp
20-x - ilość poprawnych odp
-2x+3(20-x) = 45

-2x+60 -3x =45
-2x-3x=45-60
-5x=-15 /:(-5)
x=3

Odp: Błędnie odpowiedział na 3 pytania, poprawnie na 17 ;)

b) -2x+60-3x=15
-5x=15-60
-5x=-45 /"(-5)
x=9

Odp: Błędnie odpowiedział na 9 pytań, a dobrze na 11.

Jeszcze raz przepraszam, będę do końca doczytywać ;p