Bogdan wziął na obóz w góry 80 zł.Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody, a o 5 zł mniej niż na napoje wydał na słodycze. Za 15 zł kupił upominki dla rodziców. Wrócił bez pieniędzy, gdyż ostatniego dnia zgubił 10 zł. Ile pieniędzy wydał na lody?
To jest zadanie z rozdziału o równaniach-zadania tekstowe.

3

Odpowiedzi

2010-03-29T18:16:11+02:00
X+2x+2x-5+15+10=80
5x=60||
x=12 :*
1 5 1
2010-03-29T18:17:45+02:00
80 zł
x - lody
napoje - 2x
2x - 5 - słodycze
80 - 15 - 10 -x -2x -2x + 5 = 0
60 = 3x
x = 20


Na lody wydał 20 zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:24:09+02:00
80 - wszystkie pieniadze Bogdana
x-pieniadze na lody ->12zł
2x - pieniadze na napoje -> 2*12zł=24zł
2x-5 - pieniadze na slodycze -> 24zł-5=19zł
15 - pieniadze na upominki
10 - pieniazki ktore zgbil

x+2x+(2x-5)+15+10=80
x+2x+2x+2x-5+15+10=80
5x+20=80
5x=80-20
5x=60/:5
x=12

Bogdan przeznaczyl na lody 12 zł
1 5 1