Oblicz energie patencjalną ciało o masie 6000g poruszającego się w kierunku poziomym z prędkościa 144km/h na wysokość 4KM

Zrobiłem to zadanie lecz wyszła mi spora liczba więc pisze tu.

Moje rozwiazanie

m=6000g=6kg
g=10m/s2
h=4km=4000m
Ep=mgh
Ep=6*10*4000
EP=240000J

Interesuje mnie odpowiedz czy dobrze to rozwiązałem czy nie. Jeżeli nie to prosze o poprawną odpowiedz.
Z góry dziękuje.

2

Odpowiedzi

2010-03-29T18:28:30+02:00
Rozwiązałeś dobrze, liczba może być tak duża.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:31:48+02:00
Moim zdaniem jest to dobrze i jeszcze 240000j mozesz zamienic na kJ czyli 240kJ.