Oblicz obwód prostokąta, o którym wiadomo, że:
A) Szerokość jest o 3 cm krótsza od długości;
B) długośc wynosi x+10, a szerokośc jest o 9 cm mniejsza;
C)długość wynosi x+2, a szerokość jest o 6 cm mniejsza.

Proszę pomóżcie.
Z góry Dziękuje ;];]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T20:08:56+01:00
A)szerokość - x
długość - x+3
2(x+x+3)=2(2x+3)=4x+6(cm)
B)długość - x+10
szerokość - x+1
2(x+10+x+1)=2(2x+11)=4x+22(cm)
C)długość - x+2
szerokość - x-4
2(x+2+x-4)=2(2x-2)=4x-4(cm)


Liczę na przyznanie mi najlepszej odpowiedzi.
2009-10-31T20:10:00+01:00
A ) obwód =2x +2(x-3) =2x +2x -6 =4x - 6
B) obwód =2(x+10) + 2 (x+10 -9) = 2x+20 +2x +2 =4x+22
C) obwód =2(x+2 ) + 2(x+2 -6) =2x+4 +2x -8 = 4x - 4
2009-10-31T20:12:25+01:00
A)
x - szerokość
x + 3 - długość

Ob = 2*x+2*(x+3)=2x+2x+6 = 4x+6 (cm)

B)
x + 10 - długość
x + 10 - 9 = x + 1 - szerokość

Ob = 2*(x+10)+2*(x+1)=2x+20+2x+2 = 4x+22 (cm)

C)
x + 2 - długość
x + 2 - 6 = x - 4 - szerokość

Ob = 2*(x+2)+2*(x-4)=2x+4+2x-8 = 4x-4 (cm)