Odpowiedzi

2010-03-29T18:31:09+02:00
Monet dwuzłotowych było 5
2010-03-29T18:31:16+02:00
Monet pięciozłotowych bylo 4 a natomiast dwuzłotowych 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:32:28+02:00
30 zł - monety na samym początku
Rozmienione na monety o wartości 2 zł i 5 zł
y - ilość monet 2 zł

30 zł = 2 zł × y + 5 zł × (9 - y)
30 zł = 2 zły + 45 zł - 5zły
-15 zł = - 3 zły // ×(-1)
15 zł = 3 zły // :zł
15 = 3 y
5 = y

Odp. Monet 2 złotowych było 5.