W fabryce Cudne Rzeczy wyprodukowano 1000 rzeczy, w tym niestety 8% bubli.Ile naprawdę cudnych rzeczy (bez braków) trzeba dodatkowo wyprodukować, by nie przekroczyć dopuszczalnej normy, tzn. by braków było tylko 5%?
Prosze o szybkie rozwiązane!!
;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T18:27:48+02:00
1000 - 100%
x - 8%

1000*8/100 = 80

80 - 5%
x - 100%

100*80/5 = 1600

1600-1000 = 600

Odp. Nalezy wyprodukować jeszcze 600 cudnych rzeczy.
1 5 1
2010-03-29T18:31:10+02:00
X- ilość dodatkowo wyprodukowanych rzeczy | 600
1000- ilość początkowo wyprodukowanych rzeczy | 1000
1000+x - ilość wyprodukowanych rzeczy | 1600
0,08*1000 - ilość bubli
0,05*(1000+x)- ilosc bubli
0,08*1000=0,05(1000+x) \*
8*1000=5(1000+x)
8*1000=5000+5x
8000=5000+5x \-5000
3000=5x \:5
x=600
dodatkowo jeszcze 600 bubli