Pewien człowiek w Ameryce umieścił 100 lat temu w banku 1dolar.Roczne oprocentowanie to 8 % .Czy opłaca się nam jechać po kwote ,która jest teraz w banku?Ile wynosi ta kwota po 100latach?


Prosze o szybką odpowiedz jutro mnie nie będzie tylko dzisiaj mogę to zrobić.
Z góry tnx ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T19:58:33+01:00
Dane:
Kwota na początku: 1 $
Oprocentowanie: 8%
Liczba lat: 100
Rozwiązanie:
(108%)^(100) * 1 $ ≈ 2199.7612 * 1 $ ≈ 2199.7612 $
(^ oznacza do potęgi)

Odp: Tak. Wynosi okoł 2199.7612 $.
2009-10-31T21:55:46+01:00
108%^100*1=~ 2200 * 1 $ ≈ 2200$
Tak, Opłaca się wyruszyć o ile ceny biletu lotniczego w obydwie strony nie przekroczą 2,2tys dolarów.