Do podanych cech totalitaryzmu należy w tabeli przedstawić Niemców hitlerowskich i ZSRR za czasów Stalina

(dla Stalina i dla Hitlera )

cechy totalitaryzmu:
-kult wodza
-człowiek podporządkwoany grupie (jednoska bez znaczenia)
-monopartyjność
-rewolucjonizm
-jednpcząca rola wroga
-państwowa kontrola nad gospodarką
-zwalczanie tradycyjnych religii
-wymóg entuzjastycznego poparcia systemu (terror, propaganda, cenzura)

2

Odpowiedzi

2010-03-31T15:44:13+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T16:17:29+02:00
Stalin :
kult wodza
człowiek podporządkwoany grupie (jednoska bez znaczenia)
monopartyjność
rewolucjonizm
jednocząca rola wroga
państwowa kontrola nad gospodarką
zwalczanie tradycyjnych religii
wymóg entuzjastycznego poparcia systemu (terror, propaganda, cenzura)

Hitler :
kult wodza
monopartyjność
rewolucjonizm (przed dojściem Hitlera do władzy)
jednocząca rola wroga
państwowa kontrola nad gospodarką
zwalczanie tradycyjnych religii