Odpowiedzi

2010-03-29T18:51:34+02:00
A)x=3,2-7,5
x=4,3
b)-x=48,25-12,5
x=-35,75
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:02:13+02:00
A) x+7½=3,2
x+15/2 =3,2 /*2
2x+15= 6,4
2x=6,4-15
2x=-8,6 /:2
x= -4,3

b) 12,5-x=48¼
12,5-x= 193/4 /*4
50-4x= 193
-4x= 193-50
-4x= 143 /:(-4)
x= -35,75

c) 13⅔+x=-5⅙
41/3 +x= 31/6 /*6
82+6x=31
6x=31-82
6x=-51 /:6
x= -8,5

d) x-25⅕=-4,4
x-126/5 =-4,4 /*5
5x-126= -22
5x=-22+126
5x= 104 /:5
x= 20,8

e) -7⅚+x=8⅓
-47/6+x= 25/3 /*6
-47+6x= 50
6x= 50+47
6x= 97 /:6
x= 16,2 ok.

f) -12⅘x=1,6
-64x=1,6 /:(-64)
x= 0,025

g) -1,2x=-½ /*2
-2,4x= -1 /:(-2,4)
x= 0,42 ok.

h) 5⅝x=18
45/8x=18 /*8
45x= 144 /:45
x= 3,2

i)7/9 x=-16⅓
7/9x= -49/3 /*9
7x= -147 /:7
x= -21

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam:-)!!!
1 5 1