Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T20:52:48+01:00
Obwód Ziemii na równiku: 40 000km

Globus Jasia:
skala:
1:40000000
1cm=40000000cm
1cm=400km

40000km:400km=100(cm)

odp.: Globus Jasia ma obwód 1m.

Globus Stasia:
skala:
1:50000000
1cm=50000000cm
1cm=500km

40000km:500km=80(cm)

odp.:Globus Stasia ma obwód równy 80cm.
7 4 7
2009-10-31T21:03:24+01:00
1:40 000 000
1cm->40000000cm/:100
1cm->400000m/:1000
1cm=400km

1:50 000 000
1cm->50000000cm/:100
1cm->500000m/:1000
1cm=500km

40000:400=100cm-Globus Jasia ma obwód 1m.
40000:500=80cm-Globus Stasia ma obwód równy 80cm.

2 5 2