Zad 4
a) (2x+8):(-2)=
b)(a-10):5=
c) 9x-7y-3
________
3
d) (-4z-2t): 1/2=
e) (4w-2+3u): (1 1/3)
f) 0,6x+10y-1
_________
-0,2
Zad 5
a) 2x-(-4-3x)=
b)10-2(t+1)+
c) -3(2y+ 1/3)+4y
d) -6(1-0,5u)+ 3u/2
e)2(3w-1)- w+2
____
2
f) 3(a-2b)-5(b-2a)
Daje sporo punktow ale musi byc z obliczeniami xd
___ -długa kreska ułamkowa xd
/-krótka kreska ułamkowa
daje naj xd jak ktos ma watpliwosci co pisze to ksiazka matematyka z plusem str 170 zad 4 i 5

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:11:26+02:00
A) (2x+8):(-2)=2x:(-2)+8:(-2)=-x-4=-(x+4)
b)(a-10):5=a:5-10:5=(1/5)a-2
c) PONIEWAŻ KRESKA UŁAMKOWA ZASTĘPUJE DZIELENIE:
(9x-7y-3):3=9x:3-7y:3-3:3=3x-(7/3)y-1=3x-(2 i 1/3)y-1

w zeszycie nawiasy przy ułamkach należy ominąć
d) (-4z-2t): 1/2=(-4x-2t)*2=-4x*2-2t*2=-8x-4t

e) (4w-2+3u): (1 i 1/3)=(4w-2+3u):(4/3)=(4w-2+3u)*(3/4)=4w*(3/4)-2*(3/4)+3u*(3/4)=3w-(3/2)+(9/4)u=3w-(1 i 1/2)+(2 i 1/4)u
f)( 0,6x+10y-1):(-0,2)=0,6x:(-0,2)+10y:(-0,2)-1:(-0,2)=3x-50y+5
Zad 5
a) 2x-(-4-3x)=2x+4+3x=5x+4
b)10-2(t+1)=10-2t-2=8-2t=2(4-t)
c) -3(2y+ 1/3)+4y=-6y-1+4y=-2y-1=-(2y+1)
d) -6(1-0,5u)+ 3u/2=-6+3u+1,5u=-6+4,5u
e)[2(3w-1)- w+2]:2=(6w-2-w+2):2=5w:2=2,5w
f) 3(a-2b)-5(b-2a)=3a-6b-5b+10a=13a-11b
1 5 1
2010-03-29T19:31:20+02:00
Zad. 4
a) (2x+8)=-x-4
b)działanie=jedna piąta a -2
c)działanie=3x-2 jednatrzecia x -1
d)działanie=(-4z -2t)*2=-8z-4t
e)działanie=(4w-2+3u):(-cztery trzecie)=(4w-2+3u)*(-trzy czwarte)=- trzy trzecie*4w+(-trzy drugia)*(-2)+(-trzy czwarte)=-3w+3-2jedna czwarta u
f)działanie=-3x-2y+0,2

zad 5
a)działanie= 2x+4+3x=5x+4
b)działanie=10-2t-2=8-2t
c)-działanie=-6-1+4y=-2y-1
d)działanie=-6++3u+1,5u=-6+4,5u
e)działanie=6w-2-(-jedna druga w +1)=6w-2-jedna druga w- 1= 5jedna druga w - 3
f)działanie= 3a-6b-5b+10a=13a-11b
niedawno to robiliśmy. napewno mam dobrze bo mi sprawdzała;)