Basia wraz z mamą przygotowały kolacje wigilijną dla 12 osób.Przygotowały wiele potraw, między innymi zupę grzybową.Będą ja podawały w bulionówkach w kształcie półkuli o promieniu 7 cm.Ile litrów zupy muszą przygotować, aby każdy mógł zjeść 3/4 bulionówki?
zapisz obliczenia.Do obliczeń π≈3.Wynik podaj z dokładnością do 0.1 l.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:03:32+02:00
V=(4/3πr³)÷2
π=3
r=7cm
v=(4/3*3*7³)÷2
v=686[cm³]
1cm³=0,001dm³
686cm³=0,686dm³
1dm³=1l
0,686dm³=0,686l
0,686÷4=0,1715
0,1715*3=0,5145[l]
0,5145l*12=6,174l≈6,17l
odp. Muszą przygotować około 6,17 litra zupy
1 5 1
2010-03-29T19:04:58+02:00
V=(4/3πr³)÷2
π=3
r=7cm
v=(4/3*3*7³)÷2
v=686[cm³]
1cm³=0,001dm³
686cm³=0,686dm³
1dm³=1l
0,686dm³=0,686l
0,686÷4=0,1715
0,1715*3=0,5145[l]
0,5145l*12=6,174l≈6,17l
odp. Muszą przygotować około 6,17 litra zupy.

licze na naj:)
1 5 1