1 Kłącza rozłogi i ciernie to przekształcone łodygi .Podaj funkcje , jakie pełnią w roslinie
a) kłącza ............
b) rozłogi ...........
c) ciernie ............

2
Wyjaśnij , jednym zdaniem w jaki sposób wode z gleby przedostaje się do włośników ?

3

Odpowiedzi

2010-03-29T19:08:29+02:00
Zad 1
Kłącza rozłogi i ciernie to przekształcone łodygi .Podaj funkcje , jakie pełnią w roślinie
a) kłącza przytrzymują w pionie roślinę
b) rozłogi rozmnażają się w ten sposób rośliny
c) ciernie gromadzą wodę w roślinie

Zad 2
Wyjaśnij , jednym zdaniem w jaki sposób wode z gleby przedostaje się do włośników ?
Woda przenika przez włośniki w sposób wytworzonego przez roślinę ciśnienia i na drodze dyfuzji (oczywiście zgodnego z gradientem stężeń (ciśnień).
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:12:19+02:00
Zad.1
a)
- magazynuje materiały zapasowe umożliwiające roślinie przetrwanie niesprzyjających wegetacji okresów, podczas których nie przeprowadza ona fotosyntezy,
- służy do rozmnażania wegetatywnego.
b)
- główną funkcją rozłogów jest rozmnażanie wegetatywne.
c)
- stanowią przystosowanie zmniejszające powierzchnię transpiracyjną rośliny,
- chronią roślinę przed zjedzeniem przez zwierzęta roślinożerne,
zad.2
Woda z gleby przedostaje się do włośników dzięki błonie półprzepuszczalnej.
mam nadzieję, że pomogłam :D
9 3 9
2010-03-29T19:12:26+02:00
A) kłącza- w kłączu są substancje odżywcze dzięki którym roślina może przetrwać w ekstremalnych warunkach
b) rozłogi- rozmnażanie wegetatywne, rozwijają się tam rośliny potomne np.jak w truskawkach
c) ciernie - ochraniają roślinę
7 3 7