Ela z Marcinem wybrali się na pieszą wycieczkę .Postanowili przejść trasę o długości 21 km.Po trzech godzinach marszu Marcin powiedział do Eli:
-pozostało nam do przejścia o 5 km mniej niż już przeszliśmy.
Jaka odległość przeszli w ciągu pierwszych trzech godzin??

BARDZO PROSZĘ O DOKŁADNĄ ANALIZĘ ZADANIA!!!
Z GÓRY DZIEKUJĘ:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:09:18+02:00
X-droga pokonana w ciagu 3 h

pozostałox-5km

x+x-5=21
2x=21+5
2x=26
x=26:2
x=13km pokonali w ciagu pierwszych 3 godzin.
2 5 2
2010-03-29T19:12:22+02:00
5km - różnica drogi
21 - 5 =16
16 : 2 = 8
8 + 5 = 13 km
Odp. W ciągu pierwszych 3 godzin przeszli 13 km