Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T21:22:49+01:00
30% = 0,3
25% = 0,25
ilość paliwa po zakończeniu rejsu - 37,8l
100% - 30% = 70% = 0,7
0,7 * 0,25 = 17,5% = 0,175
0,3 + 0,175 = 0,475 = 47,5%
100% - 47,5% = 52,5%

100% - x
52,5% - 37,8l

(37,8 : 52,5%) * 100% = 72

Odp. Na początku rejsu statek miał 72l paliwa
2009-10-31T21:24:17+01:00
25%=0,25
30%=0,3

100% - 30% = 70% = 0,7
0,3 + (0,7 * 0,25) = 0,3 + 0,175 = 0,475 = 47,5%
100% - 47,5% = 52,5%

100% - x
52,5% - 38,8l

38,8*100/52,5 = 73,9
2009-10-31T21:27:42+01:00
X - ilość paliwa na początku rejsu

x -[0,30x +0,28(x-0,30x)] =37,8
x -[0,30x +0,28x -0,28*0,30x] =37,8
x -[0,58x -0,084x] = 37,8
x - 0,496x =37,8
0,504 x =37,8
x =37,8 : 0,504 =75
Odp.Na początku rejsu w baku statku było 75 litrów paliwa.